Ci, którzy zrobią to teraz, będą prowadzić w 2026 + checklista
Do końca 2025 r. zostało tylko 13 tygodni. To wystarczająco dużo, by stworzyć strategię Twojej marki. Mam dla Ciebie konkretne wyzwanie. Pytanie – czy to zrobisz?
Mamy 40 tydzień roku! To także 40 newsletter!
Dlatego dzisiejszy wydanie Misji Strategii będzie miało nieco inny charakter - będzie zaproszenie, bonus i prośba!
1. Wyzwanie Misja Strategia - czyli jak zrobić strategię w 13 tygodni.
2. Check lista strategiczna do pobrania dla Twojej marki osobistej
3. Prośba o wysłanie mnie na scenę! Walczę o dziką kartę.
Wyzwanie Misja Strategia
Do końca 2025 r. zostało tylko 13 tygodni. To wystarczająco dużo, by zmienić strategię swojej marki. Pytanie – czy to zrobisz?
Mam dziś dla Ciebie konkretne wyzwanie. Dobrze przepracuj ze swoją marką ten czas. 13 tygodni wystarczy by w 2026 r. wejść z nową lub odświeżoną strategią Twojej marki.
Serio, jesień to znakomity czas na rozwijanie swojej marki - niezależnie od tego czy stawiasz pierwsze kroki czy prowadzisz już dojrzały biznes z silną marką na fladze. Zapewniam Cię, że w każdym przypadku Twoja marka zasługuje na większą uwagę.
Dlaczego? Początek IV kwartału jest trochę jak „drugi styczeń”: ten czas bardzo sprzyja podejmowaniu decyzji, nowe postanowienia, reorganizacja życia zawodowego i prywatnego często odbywa się właśnie w tym czasie.
Posiadanie spisanej strategii stanie się dla Twojej marki źródłem konkretnej przewagi. Większość firm działa ad hoc:
Dodatkowo na rynku prawdopodobnie nigdy nie działo się tak dużo i tak intensywnie jak teraz - funkcjonujemy w warunkach technologicznej rewolucji, które zmienia podstawy funkcjonowania społeczeństwa, wpływa na trendy konsumenckie i wywraca do góry nogami całą znaną maszynerię komunikacyjną.
W 13 tygodni do radaru decyzyjnego na 2026r.
Czy 13 tygodni to wystarczająco dużo, by stworzyć lub zmienić strategię swojej marki? Tak. To w sam raz. To czas, w którym możesz doprowadzić swoją strategię do poziomu operacyjnego – czyli takiego, który na początku 2026:
da Ci klarowny radar decyzyjny – wiesz, które pomysły rozwijać, a które odrzucać,
przełoży się na konkretny plan działania – krok po kroku układający Twój marketing, sprzedaż i komunikację,
uporządkuje priorytety – tak by energia i budżet były inwestowane tam, gdzie faktycznie przynoszą efekt,
zbuduje pewność siebie w decyzjach – nie działasz reaktywnie, tylko świadomie kierujesz marką.
Od 1 października otwieram nabór na 5 marek (marki osobiste, organizacyjne, produktowe lub usługowe), z którymi opracuję strategię komunikacyjną na 2026 r. To coś dla Ciebie jeżeli czujesz, że Twoja marka potrzebuje kompasu, który będzie ją nawigował po niespokojnych wodach. Więcej informacji w kolejnym newsletterze.
Jeżeli już teraz chcecie się wkręcić w działania nad strategią swojej marki osobiste mam dla Ciebie idealny starter pack - 1 cytat i solidna checklista dla Twojej marki osobistej.
Do kogo będzie należeć jesień?
Do tych, którzy wezmą sobie na warsztat TĘ jedną prostą ZASADĘ. Oddajmy głos Arnoldowi, który idealnie przedstawił słowa Ted Turnera, legendarnego producenta telewizyjnego.
A teraz czas na obiecaną checklistę dla Twojej marki osobistej. Powstała dosłownie w 25 minut — pod wpływem silnego impulsu.
Szykowałem się razem z Mariuszem Hojdą, z którymi tworzymy duet consultingowy pt. Mind and Machine, do konsultacji poszkoleniowych dla grupy top agentów ubezpieczeniowych, dla których w sierpniu przeprowadziliśmy warsztaty ze strategią komunikacji wspieraną AI.
Tu prezentuje pierwszych 5 punktów - to tylko początek – pełna lista ma 11 zasad i już słyszę od pierwszych osób, że pomaga im poukładać markę w głowie w kwadrans. Jeżeli chcecie poznać całość to odsyłam Was do PDF, którego bez żadnych formalności ściągniecie z mojej strony.
Framework komunikacyjny dla Twojej marki osobistej
Znajdź swoje „dlaczego”
To Twój wewnętrzny kompas – z niego muszą wypływać wszystkie decyzje Twojego produktu i usług oraz narracji i grupach docelowych.Określ swoje tematy narracyjne
Twoje tematy muszą być powiązane z Twoim „dlaczego”, talentami i zasobami. Uważaj - ta lista to filtr - jeśli jakiś pomysł na komunikację nie jest spójny z listą, odrzuć go.Zdefiniuj 3–5 SMART celów na najbliższy kwartał i 12 miesięcy
Jasno określ, co musi się wydarzyć, abyś mógł powiedzieć “tak, udało mi się to osiągnąć”. To może być liczba nowych Klientów, cel przychodowy, wystąpienie publiczne, osiągnięcie określonej liczby odbiorców newslettera.Zmapuj swoje segmenty odbiorców
Zastanów się, kto realnie potrzebować Twojej wiedzy, usług czy perspektywy. Wypisz 3–4 kluczowe grupy odbiorców, które są spójne z Twoimi celami i narracją. Pomyśl o ich potrzebach, języku i sytuacjach, w których Twoja marka osobista może im dać wartość.Stwórz unikalny wyróżnik marki osobistej
Zastanów się: Jak wygląda świat bez Twojej usługi? i Jak może wyglądać świat z Twoją usługą? Twój wyróżnik powinien wynikać z wartości, które reprezentujesz, i jasno pozycjonować Cię na tle innych – nie tylko jako specjalistę od usług, ale jako osobę z określoną misją i stylem działania. Potem pokazuj to konsekwentnie – w każdym działaniu.
Zobacz całą checklistę z 11 punktami na naszej stronie agencyjnej.
A teraz moja prywatna i osobista prośba
Czy w październiku wystąpię na scenie E-commerce Warsaw Expo (Targi eHandlu)?
To zależy od Was! Właśnie walczy o dziką kartę w głosowaniu, które kończy się dziś <poniedziałek> o 15:00
MÓJ TEMAT PRELEKCJI:
🟩 Od Baby Boomers po Alfy – jak komunikować się z 5 polskimi generacjami?
Deal jest bardzo prosty:
▪️ Ty oddajesz na mnie głos (żeby zagłosować wystarczy mieć konto na linkedinie)
▪️ Ja wychodzę na scenę Targów eHandlu
▪️ A potem nagrywam oddzielne wystąpienie na ten temat i udostępniam wszystkim odbiorcom newslettera Misja Strategia.
UWAGA. Link do głosowania znajdziesz tu: https://vote.ecommercewarsaw.com/categories/marketing-content
Wybierasz Marcin Mystkowski i głosujesz.
Przechodzą 2 tematy z największą liczbą głosów.
DZIĘKI Z GÓRY!
Na koniec mam dla Ciebie ankietę dot. newslettera misja strategia.
To tyle. Owocnego tygodnia.
Do zobaczenia na Linkedinie.